NEW YORK

04.11.2018

Ten pocit, keď sa zobudíte... 3.11. som sa zobudila. V momente, keď som nastupovala do lietadla a môj výlet sa končil. Všetko raz začne a aj skončí... 

Začalo to 27.10, keď som nastúpila do autobusu, ktorý ma odviezol na letisko vo Viedni, kde som sa stretla s ostatnými účastníkmi zájazdu a začala sa naša ,,nekonečná" cesta. Žiadny výlet sa nezaobíde bez problémov a tie naše nastali (našťastie) hneď na začiatku, kedy sme kvôli jednej  cestujúcej nestihli prípoj v Istanbule do NY. 

Letieť sme mali už 14:10 Viedeň  ✈  Istanbul. Let bol však zrušený a ďalšie info bolo poskytnuté až 16:00, takže sme dovtedy museli čakať na letisku. 

Keď nás konečne pustili cez gate a oznámili nám kedy letíme, už vtedy sme vedeli, že prípoj Istanbul   ✈  New York nestihneme. Problémom bolo, že nad Európou bolo nepriaznivé počasie, ktoré prerušilo minimálne 5 letov v ten deň. 

Let do Istanbulu bol krátky, takmer celý som prespala. Zobudila som sa na vôňu čerstvého pečiva a paradajkových cestovín, ktoré po lietadle servírovali. 

Po prílete do Istanbulu sme čakali na kufre a  potom sedeli nekonečne dlho, kým sa nám podarilo vybaviť ako-také ubytovanie v hoteli, ktoré muselo byť poskytnuté. Bolo 00:00 a my sme vyrazili na cestu do hotela. Do hotela sme prišli 01:30 a páni na recepcii boli maximálne neochotní nás ubytovať. Keď sa nám to nakoniec podarilo, na izbu sme sa dostali o 02:00, ale... odchod z hotela 04:30. Jasné, že sme rozmýšľali aj nad možnosťou zostať na letisku, ale povedali sme si, že cesta na hotel nemôže byť dlhá... Bola. 

Nakoniec som sa v pokoji osprchovala a na dve hodiny precitla. 

Do NY sme odlietali 08:15. Odvtedy už to išlo bez najmenších problémov. Let bol dlhý, trval až 11 hodín, ale pozrela som si filmy, ktoré som už dávno chcela vidieť, takže to prechádzalo plynule. 

28.10.2018 

🏁 EMPIRE STATE BUILDING

Po prílete sme sa hneď presunuli na budovu Empire state, kde sme si užili ešte slnečný výhľad na New York. Hneď som cez video chat volala všetkým aktívnym rodinným príslušníkom, aby som im ukázala tú krásu, ktorú som ja zažívala.  

Úspešne ubytovaní a hurá spať! Časový posun o 6 hodín menej na mňa absolútne nevplýval.

29.10.2018

🏁  TIMES SQUARE 

Budíček o 7:00 a fantastické raňajky o 8:00. Odchod z ubytovania 10:00 na najbližší autobus. TIMES SQUARE!!! Úžasný zážitok, kopa ľudí, ktorí do seba narážajú a v zápätí sa ospravedlňujú.  Na TS sme dostali 2-hodinový rozchod, pozreli sme obchody a zamierili do prvého Starbucks-u. 

🏁 Rockefeller Center

🏁  One world trade observatory

🏁 Grand zero

Ďalej sme pokračovali na krásnu stanicu 🏁 GRAND CENTRAL, kde som sa parádne naobedovala. Posledný bod programu bol v 🏁 THE NEW YORK PUBLIC LIBRARY, kde som si len užívala krásu a mohutnosť tejto budovy. Deň sme ukončili na jednej z mnoho avenu, kde sme mali 3- hodinový rozchod na nákupy. 

30.10.

Aký výlet do NY by to bol, keby sme nenavštívili 🏁 STATUE OF LIBERTY? Povestné rady na lístky tam veru boli, ale účastníci výletu vytiahli svoje zbrane - ZŤP preukazy, ktoré nás poslali až na začiatok radu, priamo na kontrolu, ktorá je totožná s tou na letisku. Po kontrole nás čakala plavba na 🏁 LIBERTY ISLAND, kde sme strávili hodinu a pol behaním okolo sochy slobody a kúpili sme si obed. Po rozchode sme nastúpili na loď, ktorá mala zastávku na         🏁ELLIS ISLAND, čo bola prvá pevnina, na ktorú ľudia pri plavbe do Ameriky narazili. Bolo to miesto pre imigrantov, ktorí prichádzali do Ameriky. Dodnes sú v budove, ktorá je upravená na múzeum, štatistiky a zoznamy migrantov, ktorí prišli. Dokonca sa jednému z našej výpravy podarilo nájsť aj svojho predka, ktorý v tom období priplával práve na Ellis Island. 


31.10 

Naozaj som sa tešila, keď som si uvedomila, že v Amerike bude cez halloween. Ako mnohí určite viete, domáci týmto sviatkom žijú, niektorí až prehnane. 80% obchodov a stánkov okolo ktorých sme v ten deň prechádzali, mali zamestnancov oblečených v kostýmoch od výmyslu sveta. V tento deň sme navštívili 🏁CENTRAL PARK, ktorým sme sa prešli a spravili si krásne zábery. Z Central parku sme vyšli na ulicu, ktorá bola autám neprístupná a plná ľudí. Začalo sa stmievať, takže celý zážitok naberal atmosféru. Bola to ulica plná masiek, ozdobených domov, dokonca som mala pocit, akoby ľudia púšťali iné masky do vlastného domu ako do atrakcie strašidelného domu. V maskách boli prezlečené dokonca aj úplné batoliatka, ktoré ešte ani len nevnímali a celú dobu spali, ale aj starí rodičia a podobne. 

1.11.

🏁 ČÍNSKA ŠTVRŤ 

🏁 GREENWICH STREET

🏁 WASHINGTON SQUARE

2.11.

Posledný deň... Ráno sme sa odviezli do mesta k 🏁THE AMERICAN MUSEUM OF NATURAL HISTORY, kde sme najskôr vystáli dlhý rad na lístky a potom si za dobrovoľné vstupné (5💲) užili zaujímavé výstavy. Ja som zamierila hlavne do časti ĽUDSKÉ TELO, kde bola výstava o DNA a praľuďoch.  Prechádzkou cez Central park sme sa dostali do cieľa NY maratónu, ktorý sa konal 4.11. 

Deň a aj výlet sme ukončili na 🏁5th AVENUE, kde sme si fotili (len fotili) obchody a prešli sme do najbližšieho Starbucks - u, kde sme presedeli dve hodiny, aby sme v teple počkali do 19:30, kedy bol naplánovaný odchod na letisko. 

Na záver by som chcela poďakovať rodičom, ktorí mi tento výlet kúpili ako darček na mojej    19-te narodeniny, rodine, ktorá mi darčekmi prispela na nákupy v NY a hlavne organizátorovi výletu - Katke Žatkuliakovej a jej navigátorovi, ktorí nás bezpečne zaviedol na krásne miesta v NY a porozprávala zaujímavé fakty. 

 

Keďže tento týždeň na školách prebieha týždeň vedy a techniky, bola som pozvaná na základnú školu v Lučenci, kde som po ROKU (!!! Naposledy Festival vedy a techniky) odprezentovala svoju prezentáciu a informovala žiakov 9. ročníka o problematike cystickej fibrózy. Napadlo mi, že by bolo zaujímavé im pred prednáškou rozdať dotazníky, ktoré boli určené aj ako vzorka pre prácu. Dotazníky mi vyplnili a ja ho v najbližších dňoch vyhodnotím a pozriem sa, čo o tomto ochorení vedia žiaci vo veku 14-15 rokov. :) Po rýchlom prezretí odpovedí - bude to zaujímavé :) 

V piatok som dostala správu od veterinára, ktorý lieči Paris. Od toho dňa, dva mesiace bez jazdenia, zaťažovania. Dnes som ju bola pozrieť a hodinku venovala jej hodinku SPA , kedy som jej vyčistila nohy, podstrihla hrivu, spravila masáž šliach a utrela z nej prach. Začína zarastať, takže vyzerá ako medvedík. 🐻🐴

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky