HURÁ DO POSLEDNÉHO POLROKU!

28.01.2023

A je po skúškovom! Síce trošku neskôr ako som plánovala, ale veď... Čo iné by som cez toto ,,zimné" počasie robila?

Bolo naozaj veľmi ťažké nemyslieť cez Vianoce na všetko, čo ma čaká po nich, avšak musela som si tým prejsť. 

Dnešný deň je už druhý, kedy ,,nemám čo robiť." 

26.1.2023 som úspešne ukončila zimný semester, s ešte úspešnejšou skúškou z farmakológie, čo ma nesmierne potešilo. A tak mám teraz týždeň voľna na veci, ktoré som počas učenia nestíhala, prípadne zanedbávala (tá škrvna od kávy na stole držala naozaj oddane :) ) 

6.2.2023 teda otváram svoj posledný ,,prezenčný" semester na tejto vysokej škole. V prípade úspešných skúšok v letnom semestri ma od júla 2023 do decembra čaká povinná prax v lekárni a potom... ŠTÁTNICE! To je ešte pomerne ďaleko (takto o rok), avšak práve letný semester 2023 je posledný, kedy mám reálne povinné, prezenčné predmety. 

Tak ako sa zhoršila moja nálada počas učenia, dovolím si povedať, že sa zhoršil aj môj zdravotný stav - minimálne psychicky. 

Hneď v januári (2.1.2023) som si dala ,,novoročnú očistu" vo forme chrípky (?). Ani úprimne neviem čo to bolo. Po Novoročnom výlete na Liptove som večer ľahla do postele s horúčkou 38, ktorá nie a nie klesnúť ani s podporou liekou. 

Táto horúčka ma držala tri dni, avšak hneď na druhý deň sa k tomu pridal naozaj zlý kašeľ, ktorý som nepociťovala od apríla 2022, odkedy beriem Kaftrio/Kalydeco. Normálne som zabudla kašľať! :) 

V stredu začala horúčka klesať, až nakoniec pretrvával len kašeľ, ktorý bol do víkendu aj preč. 

Ďalej sa mi po vianočných hodoch zhoršil cukor a tak som začala premýšľať nad inzulínovou pumpou. Všetko som si plánovala riešiť ,,po skúškach," takže mám na budúci týždeň naplánované hádam všetky kontroly, ktoré som uznala za vhodné. Taký check-up pred začiatkom semestra. 

Zhoršenie cukru však už ,,cítim" a hlavne (NE) vidím... Bohužiaľ som si uvedomila, že zrak sa mi rapídne zhoršil (v mojom prípade to môže byť genetika po rodičoch, ale pravdepodobne je to cukor, ktorý pomaly, ale iste upcháva cievy a nabaľuje sa na nervy). 

Inzulínová terapia sa u mňa nezmenila, avšak stále nedokážem dokonale odhadnúť potrebné jednotky. Stále myslím na to čo budem jesť a čo budem robiť potom, keď sa najem. Výraznú hyperglykémiu som mala v prípade, že hneď po obede som opäť sadla za knihy = žiadna fyzická aktivita. Ak som však naopak išla na kone = dostala som veľkú hypoglykémiu. Potom to vyzeralo tak, že som si radšej pichla menej, čo mi bolo zase málo a ani po aktivite mi to nekleslo na menej ako nejakých 11 mmol/l. 

Hodnoty, v ktorých sa pohybujem sú 9-11 nalačno, ráno, neskôr to po obede (s inzulínom) klesne niekedy na 4, niekedy 11 a večer sa kľudne dostávam do hodnôt 21-25 mmol/l v prípade nejakých maškrtení, ktoré si neviem odpustiť, čo vidím ako jeden z najväčších problémov. 

Neviem, či v kombinácii s liekmi Kaftrio/Kalydeco alebo inzulínom (pravdepodobne oba spolu) som pocítila zvýšenú chuť do jedla. Čomu by sa iní možno potešili, avšak ja som nikdy nemala problém poriadne sa najesť, ale úprimne mám pocit, že teraz je to nekontrolovateľné - keď môžem - jem, ale to už možno bude iná diagnóza :D 

Teraz si však idem užívať voľno... Dovidenia! 

Čas s miláčikmi :) 


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky