PRÁZDNINY

12.06.2019

Až dnes... Až dnes som konečne vydýchla, učebnice a podklady k vysokým školám hodila do poličky a začala si užívať prázdniny, ktoré už nikdy nebudem mať...

Hlási sa k vám Michaela Križová - oficiálne budúca študentka Univerzity veterinárneho lekárstva a farmácie v Košiciach! 

V pondelok (10.6) bol pre mňa deň D - hádam väčší ako pondelok maturitný, ale nepredbiehajme... 

Trápenie začalo už 20.5, kedy začal ,,opakovací" - akademický týždeň. Ráno budíček o 8:00, popri raňajkách jedna téma z biológie, pri inhalovaní ju vystriedala téma z chémie. Tieto papiere som niekedy odkladala až o 23:30 a záhadne ma nikto nenútil ísť spať skôr. :) 

Mojím plánom bolo prejsť si biológiu do stredy, chémiu možno do štvrtku a potom zasvätiť piatok a víkend slovenčine a angličtine (témam typu USA, Austrália,...) HA!!! Neuhádnete, kedy som odložila chémiu a biológiu! V pondelok - 27.5! 1. maturitný deň!!! 

Začínali sme chémiou, kde som našťastie bola hneď druhá. Moja téma bola číslo 16 - enzýmy! V duchu som sa pri prečítaní zasmiala, pretože presne toto bola jedna z tých tém, ktoré sú tak ľahké, že som to mala spoznámkované LEN na pol strany! O čom budem hovoriť 20 minút? 

20 minút prípravy mi prišlo postačujúcich, ešte som stihla počúvať aj spolužiačku, ktorá padla za obeť prvá. 20 minút odpovede prešlo neskutočne rýchlo! Museli ma zastaviť, poďakovať a vyhodiť z miestnosti! :) 

Po obede sme pokračovali biológiou, kde som bola 4 v poradí. Moje modlitby boli vypočuté. Z tém 1 - 7 (ktoré som najviac chcela), som si vytiahla tému 3 - Stavba prokaryotickej a eukaryotickej bunky. Jednoduchá téma, pri ktorej vysvetlení by nestačilo ani 60 minút! 

Pondelok ukončený - Biológia/Chémia - 1/1

V utorok som do školy vchádzala snáď s väčším stresom ako v pondelok. Témy z anglického jazyka, ktoré som si chcela prejsť, som ani z ďaleka nestihla! Začala som si pozerať témy, ktoré by som si ako - tak mohla vytiahnúť. Nič dobré! 

Aj v utorok stálo šťastie pri mne a potiahla som si tému číslo 21 - (obsahovala témy) Komunikácia, Voľný čas a Škola. IDEÁLNE! 

Utorok ukončený - Anglický jazyk - 1 

Ako sme posledné mesiace hovorili v triede: ,,Prišiel na kuťu mráz," keď som v utorok po maturite prišla namotivovaná učiť sa slovenský jazyk. Nevydalo! Z 30 tém som v stredu ráno mala prebraných 15! Bola som presne ten typ ,,čo som sa neučila, to si nevytiahnem." 

Na slovenčine som išla až po 5 mojich spolužiakoch a paradoxne prvá v poradí si vytiahla NAJHORŠIU TÉMU, takže mi ešte doma odpadol kameň zo srdca (vytiahnuté témy sa nevracajú späť).

Roztrasenou rukou som si vytiahla obálku a otvorila papierik v nej. Číslo 2! Témy, ktoré som prebrané mala! V literatúre som hovorila o dráme, ako sa vyvíjala, porovnávala som Shakespeara s Moliérom a z gramatiky morfológia a lexikológia. Boli aj ľahšie témy, ale....

Streda ukončená - Slovenský jazyk - 1

ČISTÉ VYSVEDČENIE!!!

Niekto by si pomyslel: ,,Ha! Toooľko bodov do plusu na prijímačkách!" Kdeže!!!

Trápenie pokračovalo a skončilo až dnes. 

V pondelok (10.6) som vstávala 4:00, aby sme 5:00 už sedeli v aute nachystaní - smer Košice! 

Test z chémie sme začali písať o 9:00 a odovzdali sme ho 10:00. Nasledovala biológia, ktorú som odovzdala za rekordných 17 minút! 

Hneď večer som mala výsledok schválený komisiou - prijatá na základe splnenia prijímacieho konania! 65. v poradí, pričom berú 90 študentov! Neskutočné! 

Do dnešného dňa som vstávala s pokojnou hlavou. Brala som to skôr ako výlet do Banskej Bystrice, pričom sme  stihli vynikajúci obed, nákupy, aj vybavenie liekov. O 13:30 som zasadla do lavice a písala 90 otázkový test z biológie a chémie. 

Aj keď budú oficiálne výsledky až 20.6, podľa bodov viem, že aj na Slovenskú zdravotnícku univerzitu so sídlom v Banskej Bystrici, som prijatá. 

Ešte čakám na vyjadrenie zo škôl z Ružomberka a inej školy z BB, ktoré prijímacie konanie nevyhlasovali. 

Stále tomu nemôžem uveriť. Mám pocit, že sa onedlho zobudím do dňa 10.6. a budem to musieť všetko robiť odznova, akoby toto bol len nejaký dllllhý sen. 

Podklad skutočnosti tomu dáva len neskutočná bolesť v oblasti hrudníka na zadnej strane. Vysvetlenie v článku, ktorý vyjde ešte tento týždeň!

Keďže budem mať (podľa mňa) zaslúžené prázdniny, rada by som sa opäť plnohodnotne venovala blogu. Mrzí ma, že som nepísala aspoň pár slov, ale moja psychika mi to nedovolila. Dokonca ešte dnes, keď ma známi volali do mesta a mne sa vôbec nechcelo, moja prvá výhovorka bola - ,,MUSÍM SA UČIŤ!" :D samozrejme ma vysmiali, že je to už choroba. Ale tá námaha, stresy, hodiny nad knihami a cesty do Košíc na doučovania - VŠETKO TO ZA TO STÁLO! Dovolím si povedať, že pri praktickom zariadení času, som nemusela obmedziť ani priateľa, ani kamarátov a dokonca ani Leryho a Stellu. 

O mojich miláčikoch a vynikajúcich úspechoch sa dočítate už túto sobotu novom článku!

Týmto článkom chcem pogratulovať čitateľom, ktorí maturovali a ZMATUROVALI v tomto roku. Aj ľuďom, ktorí prijímačkovali a ZPRIJÍMAČKOVALI :) 

 Ďalej držím palce budúcoročným maturantom a nejdem im tu hovoriť formulky ,,maturita - formalita," pretože na každej škole to býva inak. 

Samozrejme držím palce aj ľuďom, ktorým sa to nepodarilo v tomto období, respektíve sa rozhodli, že to nechajú až o rok (vysokú školu). Som si istá, že by som sama seba k tomu po roku pauzy asi už nedokopala. 

Gratulujem aj rodičom, starým rodičom a priateľom študentov, ktorí psychicky vydržali ťažké chvíle s našimi mladými a horúcimi hlavami. 


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky