ZIMNÝ SEMESTER UKONČENÝ

13.01.2021

ÁNO... Dlllho žiadny príspevok...


Až teraz vám prajem šťastný nový rok a ďakujem za podporu, ktorú ste mi prejavili v roku 2020.

Bol to náročný rok pre nás ako ľudí, ale aj pre nás ako pacientov a ich rodinných príslušníkov. 

Kým niektorí si užívali vianočné sviatky, ja som makala na dokončovaní môjho druhého zimného semestra na vysokej škole.

Mnohí si povedia, že na online skúšky sa netreba pripravovať, avšak učitelia sú čím ďalej, tým viac  zručnejší a opatrenia, ktoré pri skúškach máme, nám niekedy nedovoľujú sa anilen napiť vody. Či už je to málo času, k veľkému počtu otázok alebo je to skúška pod dohľadom kamier a mikrofónov. Tak ako sú učitelia prefíkanejší, tak sú aj študenti kreatívnejší. :)

Každopádne, prvé tri skúšky som zvládla do konca roku 2020 a to mikrobiológiu, farmaceutickú botaniku a povinne voliteľný predmet - základy správnej laboratórnej praxe. Po novom roku mi teda zostala len jedna a to najťažšia - organická chémia. 

Všetko som zvládla a tak si od 12.1 užívam oddych, ktorý bude trvať do začiatku letného semestra - do 8.2. Podľa najnovších informácií stále pokračujeme dištančnou formou :( 

Silvester sme už tradične oslávili na Liptove s našou starou mamou. Vstup do nového roka bol pre mňa výnimočný, keďže som ho okrem najbližšej rodiny oslávila aj s mojim priateľom, ktorý s nami na Liptove bol :) Dúfam, že tentokrát bude 100% platiť ,,ako na nový rok, tak po celý rok."

Keďže nám počasie ani situácia nepriala, na svah sme sa nedostali a tak sme každý deň boli na prechádzke. A tak som na prelome rokov absolvovala viac kilometrov ako kedy inokedy. :)

Niektorí ste tiež zvedaví, ako funguje Orkambi... Počas vianočných sviatkov mi kašeľ (takmer úplne) odišiel. Po novom roku a návrate domov sa však opäť vrátil do starých koľají. Stále si musím preventívne ,,oddrhnúť", sem-tam mám záchvat, nikdy však v noci. 

Čo sa týka inzulínu, stále si neviem veľmi zvyknúť na to pichanie 20 minút pred jedlom. Je to otravné a neviem si predstaviť aké to bude, keď budem po dlhom dni utekať zo školy na intrák, hladná... Dúfam, že kým sa do školy dostanem, inzulín už nebudem potrebovať.

Kvôli neustálemu skákaniu glukózy v krvi, mi pani doktorka upravila dávku a to: pred raňajkami, obedom a večerou si dávam 4 jednotky insuman rapid a o 21:00 si dávam 6 jednotiek insuman basal. 

Dúfam, že do nového roku ste vstúpili minimálne tak dobre, ako ja. Prajem vám všetko dobré, veľa zdravia, šťastia a síl do roku 2021. 

Tri úsmevíky
Tri úsmevíky


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky